Başkanlıktan yapılan duyuruya göre; Taşra Teşkilatında münhal bulunan 50 ilçe müftüsü kadrolarına yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre kurum içi naklen atama yapılacak.

I. BAŞVURU ŞARTLARI

1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinin (A) bendindeki genel şartları
taşımak,

2. Başkanlık teşkilatında halen 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A maddesine
göre çalışıyor olmak,

3. Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin (b)
bendinde belirtilen “Ortak Nitelik” şartını taşımak,

4. En az dört yıllık dini yükseköğrenim mezunu olmak,

5. İhtisas kursu belgesine sahip olmak veya ilahiyat alanında doktora yapmış olmak,

6. Sınava müracaatların bitiş tarihi itibarıyla kamu kurum ve kuruluşlarında toplam 5 (beş)
yıl görev yapmış olmak,

7. İlçe müftüsü ünvanında müktesebi bulunmamak,

8. Erkek olmak.

633 sayılı Diyanet işleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’un
10/A maddesinde yer alan “Sözleşmeli personel olarak atananlar üç yıl süreyle
başka bir yere atanamaz. Sözleşme gereği üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar
talepleri halinde bulundukları yerde pozisyonlarıyla aynı ünvanlı memur kadrolarına
atanır. Bu şekilde atananlar, aynı yerde en az bir yıl daha görev yapar.” hükmüne
tabi olanlar bu sınava başvuru yapamayacaktır.

II. BAŞVURU İŞLEMLERİ

1. Müracaatlar, başvuru şartlarını taşıyan adayların bizzat kendileri tarafından 20.01.2025-
31.01.2025 (saat 16.30) tarihleri arasında DİBBYS programı üzerinden
“https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav” adresi aracılığıyla yapılacaktır.

2. Başvuru işlemini gerçekleştiren adayların, başvuru tarihleri içerisinde sınavın yazılı
aşaması için 500 (beş yüz) TL sınav ücreti ödemeleri gerekmektedir.

3. Ödeme işlemi, “sinavodeme.diyanet.gov.tr” adresi üzerinden sadece kredi kartı veya
banka/bankomat kartı ile gerçekleştirilecektir.

4. Adayların sınav ücretini ödeyebilmeleri için öncelikle DİBBYS programı üzerinden
başvuru yapmaları gerekmektedir. Sınav ücretini yatıran adayların başvuruları sistem
tarafından otomatik olarak onaylanacaktır.

5. Sınav başvuru ücretini belirlenen süre içerisinde yatırmayan adayların başvuruları kabul
edilmeyecektir ve bu durumdaki adaylar sınava katılamayacaktır.

6. Sınav şartlarına ilişkin bilgi ve belgelerin kontrolünde DİBBYS/İKYS verileri dikkate
alınacağından adayların, başvuru yapmadan önce İKYS bilgilerini kontrol ederek eksik
bilgi ve belgelerini İKYS’ye işletmeleri/tanımlatmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında
adaylardan ayrıca bir belge talep edilmeyecektir.

7. Başvuru işlemlerinin hatasız, eksiksiz ve duyuruda belirtilen hususlara uygun olarak
yapılmasından adayların kendisi sorumlu olacaktır.

8. Müracaatların sona ermesinden sonra adayların başvuru bilgilerinde hangi nedenle
olursa olsun kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.

9. Başvuru şartlarını taşımayan, duyuruda belirtilen şekilde başvurusunu yapmayan,
başvurusu geçersiz sayılan, sınava girmeyen/giremeyen, sınava alınmayan, sınavdan
çıkarılan, sınavda başarısız olan veya sınavı geçersiz sayılan adaylara ücret iadesi
yapılmayacaktır.

10.Bu duyuruda belirlenen esaslara uygun olmayan başvurular kabul edilmeyecektir.

III. SINAVA İLİŞKİN TEBLİGAT VE DUYURULAR

1. Sınav ve sonuçları ile ilgili bütün duyurular Başkanlığımızın internet sitesinde ve aynı
sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında ilan edilecektir. Adaylara ayrıca
tebligat yapılmayacaktır.

2. “Sınav Giriş Belgesi” alma ve sınav sonuç öğrenme işlemleri adaylar tarafından
“https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav” adresi aracılığıyla gerçekleştirilecektir.

IV. SINAVIN YERİ, TARİHİ, ŞEKLİ VE KONULARI

1. Yazılı sınav 22.02.2025 tarihinde Ankara’da yapılacaktır.

2. Sözlü sınav tarihi yazılı sınav sonuçlarının açıklanması ve sözlü sınav için gerekli
hazırlıkların tamamlanmasından sonra ilan edilecektir.

3. Adaylar yazılı ve sözlü sınava gelirken “Sınav Giriş Belgesi” ile birlikte kimlik belgesini
(nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya pasaport) yanlarında bulunduracaklardır.

4. Yazılı Sınav Konuları;

 a) Kur’an-ı Kerim,

 b) Arapça,

 c) Tefsir,

ç) Hadis,

 d) Kelam,

 e) Fıkıh,

 f) İslam tarihi ve İslam ahlakı,

 g) Dinî ve meslekî genel kültür,
 

ğ) Başkanlık ve Devlet memurları ile ilgili mevzuat.

5. Sözlü Sınav Konuları;

 a) Kur’an-ı Kerim (kıraat, anlam ve tefsir) (30 puan),

 b) Arapça (30 puan),

 c) Dini bilgiler (hadis, fıkıh, kelam, İslam tarihi ve İslam ahlakı) (30 puan),

 ç) Başkanlık ve Devlet memurları ile ilgili mevzuat (10 puan).

6. Sınava katılacakların temel ve özel yeterliklerinin tespitinde, müftü için aranan ve Başkanlığımızın web sitesinde yayımlanan “Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Yeterlikleri” esas alınacaktır. YETERLİKLERİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ!

7. Yazılı ve sözlü sınava girmeye hak kazandığı halde ilan edilen sınav tarihlerinde sınava
katılmayan adaylar sınav hakkını kaybetmiş sayılacaktır. Bu durumdaki adaylara ikinci bir
sınav hakkı verilmeyecektir.

V. SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ

1. Adaylar tarafından yazılı sınav sorularına ilişkin itirazlar, sınavın yapıldığı tarihten itibaren
7 (yedi) gün; yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar ise her bir sınavın
sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren 7 (yedi) gün içinde duyuruda belirtilen “Yazışma
Adresi”ne yapılacaktır. Belirtilen süre içerisinde ulaştırılmayan ve “DİĞER HUSUSLAR”
başlığında belirtilen şekilde yapılmayan itirazlar dikkate alınmayacaktır.

2. İtirazlar, en geç 15 (on beş) gün içinde incelenerek adaylara bildirilecektir.

VI. DEĞERLENDİRME VE BAŞARI SIRALAMASI

1. Sınavda başarılı olabilmek için yazılı ve sözlü sınavın her birinden en az 70 (yetmiş) puan
almak gerekmektedir. Yazılı sınavda 70 (yetmiş) ve üzeri puan alan adaylar sözlü sınava
çağrılacaktır.

2. Başarı sıralamasında, yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas
alınacaktır. Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalamasının eşitliği durumunda
sırasıyla yazılı sınav puanı yüksek olana, hizmet süresi fazla olana ve doğum tarihi önce
olana sıralamada öncelik verilecektir.

3. Başarılı olanlardan ilan edilen kadro sayısı kadarı asıl, diğerleri yedek olarak
sıralanacaktır.

VII. DİĞER HUSUSLAR

1. Başkanlık sınav sürecinin her aşamasında adaylar tarafından belirtilen hususlarda
adaylardan ayrıca bilgi ve belge talep edebilecektir.

2. Yazılı ve sözlü sınava katılan adaylara hiçbir ödeme yapılmayacaktır.

3. Sınav öncesi, sonrası ve yerleştirme sürecindeki işlemlerde gerçeğe aykırı belge verdiği
ya da beyanda bulunduğu tespit edilen adayların başvuru ve sınavları geçersiz
sayılacaktır.

4. Adayların, sınavın tüm aşamalarıyla ilgili taleplerini T.C. kimlik numarası, adı, soyadı,
imza ve adreslerinin yer aldığı ıslak imzalı yazılı dilekçe ile Başkanlığımız İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığına
ulaştırmaları gerekmektedir. Faks ve e-posta ile ulaştırılan talepler dikkate
alınmayacaktır.

5. Bu duyuruda yer almayan hususlarla ilgili olarak Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer
Değiştirme Yönetmeliği ile Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği hükümleri
geçerlidir.

VIII. İLETİŞİM

Yazışma Adresi : Diyanet İşleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü
Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığı
Üniversiteler Mah. Dumlupınar Blv. No:147/A 06800
Çankaya ANKARA

 Telefon : (0312) 295 77 63
 Faks : (0312) 285 85 72
 e-mail : [email protected]