Başkanlıktan yapılan duyuruya göre; Taşra Teşkilatında (dini yüksek ihtisas/dini ihtisas merkezleri) görev yapmak üzere 20 Kur'an-ı Kerim, 10 Dini Musiki eğitim görevlisi alınacak.
I. BAŞVURU ŞARTLARI
1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinin (A) bendindeki genel şartları taşımak,
2. Başkanlık teşkilatında halen 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A maddesine göre çalışıyor olmak,
3. Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinin (b) bendinde belirtilen “Ortak Nitelik” şartını taşımak,
4. Dört yıllık dini yükseköğrenim mezunu olmak,
5. Dini Musiki (eğitim görevlisi) için Başkanlığımızca düzenlenen dini musiki kursunu başarıyla tamamlamış olmak,
6. Kur’an-ı Kerim (eğitim görevlisi) için Başkanlığımızca düzenlenen aşere, takrib, tayyibe kursu mezunu olmak veya bu alanlarda yetkinliği Başkanlığımızca tespit edilmiş olmak,
7. Eğitim görevlisi ünvanında müktesebi bulunmamak.
633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’un 10/A maddesinde yer alan “Sözleşmeli personel olarak atananlar üç yıl süreyle başka bir yere atanamaz. Sözleşme gereği üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar talepleri halinde bulundukları yerde pozisyonlarıyla aynı unvanlı memur kadrolarına atanır. Bu şekilde atananlar, aynı yerde en az bir yıl daha görev yapar.” hükmüne tabi olanlar bu sınava başvuru yapamayacaklardır.
Adaylar sadece bir alan için başvuru yapabileceklerdir.
II. BAŞVURU İŞLEMLERİ
1. Müracaatlar, başvuru şartlarını taşıyan adayların bizzat kendileri tarafından 03.06.2024- 14.06.2024 (saat 16:30) tarihleri arasında DİBBYS programı üzerinden https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav adresi aracılığıyla yapılacaktır.
2. Sınav şartlarına ilişkin bilgi ve belgelerin kontrolünde DİBBYS/İKYS verileri dikkate alınacağından adayların, başvuru yapmadan önce İKYS bilgilerini kontrol ederek eksik bilgi ve belgelerini İKYS’ye işletmeleri/tanımlatmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında adaylardan ayrıca bir belge talep edilmeyecektir.
3. Başvuru işlemlerinin hatasız, eksiksiz ve duyuruda belirtilen hususlara uygun olarak yapılmasından adayların kendisi sorumlu olacaktır.
4. Müracaatların sona ermesinden sonra adayların başvuru bilgilerinde hangi nedenle olursa olsun kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.
5. Bu duyuruda belirlenen esaslara uygun olmayan başvurular kabul edilmeyecektir.
III. SINAVA İLİŞKİN TEBLİGAT VE DUYURULAR
1. Sınav süreci ile ilgili bütün duyurular Başkanlığımızın internet sitesinde ve aynı sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında ilan edilecektir. Adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.
2. “Sınav Giriş Belgesi” alma ve sınav sonuç öğrenme işlemleri adaylar tarafından https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav adresi aracılığıyla gerçekleştirilecektir.
IV. SINAVIN YERİ, TARİHİ, ŞEKLİ VE KONULARI
1. Sınav sözlü olarak Ankara’da yapılacaktır.
2. Sınav tarihi başvuruların tamamlanmasından sonra yapılacak gerekli hazırlıkların ardından ilan edilecektir.
3. Adaylar sınava gelirken “Sınav Giriş Belgesi” ile birlikte kimlik belgesini (nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya pasaport) yanlarında bulunduracaklardır. Kimlik belgesi ve sınav giriş belgesi bulunmayan adaylar sınava alınmayacaktır. Nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya pasaport dışında başka bir kimlik belgesi kabul edilmeyecektir.
4. Sınav Konuları; Eğitim Görevlisi (Kur’an-ı Kerim) için;
a) Kur’an-ı Kerim (50 puan),
b) Dini Bilgiler (tefsir, hadis, fıkıh, kelam) (40 puan),
c) Başkanlık ve Devlet memurları ile ilgili mevzuat (10 puan).
Eğitim Görevlisi (Dini musiki) için;
a) Dini Musiki (40 puan),
b) Kur’an-ı Kerim (30 puan),
c) Dini Bilgiler (tefsir, hadis, fıkıh, kelam) (20 puan),
d) Başkanlık ve Devlet memurları ile ilgili mevzuat (10 puan).
5. Sınava katılacakların temel ve özel yeterliklerinin tespitinde, eğitim görevlisi için aranan ve Başkanlığımızın web sitesinde yayımlanan “Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Yeterlikleri” esas alınacaktır.
6. Sınava girmeye hak kazandığı halde ilan edilen sınav tarihlerinde sınava katılmayan adaylar sınav hakkını kaybetmiş sayılacaktır. Bu durumdaki adaylara ikinci bir sınav hakkı verilmeyecektir.
V. SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ
1. Adaylar sınav sonuçlarına ilişkin itirazlarını sonuçların ilan edilmesinden itibaren 7 (yedi) gün içinde duyuruda belirtilen “Yazışma Adresi”ne yapacaklardır. Belirtilen süre içerisinde ulaştırılmayan ve “DİĞER HUSUSLAR” başlığında belirtilen şekilde yapılmayan itirazlar dikkate alınmayacaktır.
2. İtirazlar, en geç 15 (on beş) gün içinde incelenerek adaylara bildirilecektir.
VI. DEĞERLENDİRME VE BAŞARI SIRALAMASI
1. Sınavda başarılı sayılabilmek için en az 70 (yetmiş) puan almak gerekmektedir.
2. Başarı sıralaması, sınav puanı esas alınarak yapılacaktır. Sınav puanlarının eşit olması halinde sırasıyla hizmet süresi fazla olana ve doğum tarihi önce olana sıralamada öncelik verilecektir.
3. Başarılı olanlardan ilan edilen kadro sayısı kadarı asıl, diğerleri yedek olarak sıralanacaktır.
VII. DİĞER HUSUSLAR
1. Başkanlık sınav sürecinin her aşamasında adaylar tarafından belirtilen hususlarda adaylardan ayrıca bilgi ve belge talep edebilecektir.
2. Sınav öncesi, sonrası ve yerleştirme sürecindeki işlemlerde gerçeğe aykırı belge verdiği ya da beyanda bulunduğu tespit edilen adayların başvuru ve sınavları geçersiz sayılacaktır.
3. Adayların, sınavın tüm aşamalarıyla ilgili taleplerini T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imza ve adreslerinin yer aldığı ıslak imzalı dilekçe ile Başkanlığımız İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığına ulaştırmaları gerekmektedir. Faks ve e-posta ile ulaştırılan talepler dikkate alınmayacaktır.
4. Bu duyuruda yer almayan hususlarla ilgili olarak 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun, Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği ve Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.
VIII. İLETİŞİM
Yazışma Adresi
Diyanet İşleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığı Üniversiteler Mah. Dumlupınar Blv. No:147/A 06800 Çankaya/ANKARA
Telefon (0312) 295 70 00
Faks (0312) 285 85 72
E-posta [email protected]