DİYANET eKİTAP

Hafızlık Risalesi - eKitap

Hafızlık Risâlesi, kendisiyle ve Kur’an’la barışık yani kendinden emin ve ahlaklı bir duruşa sahip hafızların yetişmesi için dert aşılamayı en büyük mutluluk kabul etmektedir.

Abone Ol

MUKADDİME
Kur’an’ı indiren Rabbimize hamd, Kur’an’ı bildiren Efendimize salat, Kur’an’ı öğrenen ve öğretenlere selam olsun.

Kur’an’ın eşsizliği ve mükemmelliği medeniyetimizin inşa sürecinin belirleyici unsuru olmuştur. Bu bağlamda mekânın en güzeli Kur’an eğitimi için tesis edilmiştir. Yazının en zarif hatları Kur’an’la vücut bulurken, ses en etkin tınısını Kur’an tilâvetinde yakalamıştır. Kitap en zirve duruşuna Kur’an tezhibi ve cildinde ulaşmış, akıl anlamın ve ahkâmın peşinde en zevkli ve edepli yolculuğunu Kur’an’ın tefsirinde ve fıkhında gerçekleştirmiştir.

Medeniyetimizin belirleyici kodlarından kopuşa paralel olarak Kur’an eğitimi de ahlak, usul ve estetikten uzak bir hâl almıştır. Hafızlık Risâlesi öncelikli olarak bu soruna neşter vurmayı amaçlayan bir çalışmadır.

Hafızlık Risâlesi, medeniyetimizin Kur’an anlayışıyla paralel olarak ihsan ve itkânı merkeze alan bir hafızlık eğitiminin izini sürmektedir.

Hafızlık Risâlesi, hafızlığı ve hafızlık eğitimini anlamlandırma, işlevsel ve verimli kılma sürecine rehberlik edecek bir çalışmadır.

Hafızlık Risâlesi, talebeleri hafızlığa doğru iteleyen değil çeken bir eğitim zihniyetinin inşasını hedeflemektedir.

Hafızlık Risâlesi, mevcut durumda her öğreticinin hafızlık yaptırmaması, her kursta hafızlık yaptırılmaması ve her talebenin hafız yapılmaması şeklinde üç hususu vurgulamaktadır.

Hafızlık Risâlesi, sadece dışarıdan yapılan bir gözlemin değil hafızlık sürecinin içinde doğmuş, bulunmuş ve en mahrem noktalara muttali olmuş gözlerin mahsulüdür.

Hafızlık Risâlesi işini zinet bilenleri, işi üzerinde düşünme ve sorgulama yapma cesaretine sahip olanları, işinin sorunlarıyla yüzleşme ve hesaplaşma gayretinde olanları öncelikli olarak muhatap kabul etmektedir.

Hafızlık Risâlesi, uzun uzun anlatmayı değil usul usul anlamayı merkeze alan, muhtasar ancak maksadı ifadede faydalı ve kâfi bir çalışmadır. Bu açıdan bir solukta değil soluklanarak, tek başına değil hep beraber, teslim olarak değil sorgulayarak, susarak değil konuşarak okunacak bir çalışmadır.

Hafızlık Risâlesi, iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde hafızlık sürecinde kişilik eğitimi üzerinde durulacak ve sürece rehberlik edecek hocanın yetkinliği ve etkinliği sorgulanacaktır. Temas edeceğimiz yetkinlikte ve etkinlikte olmayan bir öğreticinin hıfz sürecini de sağlıklı yürütemeyeceği gerçeğinden hareketle bu konu öncelenmiştir. İkinci bölümde ise hıfz süreci bütün adımlarıyla, sorunları ve çözüm teknikleriyle anlatılacaktır.

Hafızlık Risâlesi, kendisiyle ve Kur’an’la barışık yani kendinden emin ve ahlaklı bir duruşa sahip hafızların yetişmesi için dert aşılamayı en büyük mutluluk kabul etmektedir.

Son olarak bu hizmete öncülük eden hocalarımıza, bugüne kadar hafızlık eğitimine ömrünü adamış olan büyüklerimize teşekkür eder bizleri yetiştiren ve dâr-ı bekâya irtihal etmiş olan Kur’an üstadlarımızı ve hafızlarımızı rahmetle anarız.

Manisa

Ramazan / 1434 - 2013